Chystáte-li se do Hudebního divadla v Karlíně na představení Bonnie & Clyde, určitě si nenechte ujít obsazení v čele s našimi předními muzikálovými herci, Markétou Procházkovou a Václavem Noidem Bártou. Právě díky nim gangsterka nabírá na kvalitě.
Komu nepadly do oka všechny ty Kleopatry, Angeliky a podobné naše původní muzikály především komerčního charakteru, jistě bude vyhledávat mezi muzikálovými inscenacemi, které vycházejí z pera zahraničních autorů. Těch nabízejí v Hudebním divadle Karlín hned několik. Dvě aktuální inscenace mají dokonce společného autora Franka Wildhorna, a sice Carmen a Bonnie & Clyde. Právě druhý zmiňovaný titul je zatím posledním, který HDK pro své diváky přichystalo. Už brzy totiž předá žezlo jiné novince – Času růží, v němž si přijdou na své opět milovníci českých muzikálů.
Vraťme se ale k titulu Bonnie & Clyde, jehož příběh netřeba blíže představovat nejen „muzikálovcům“, protože vychází z reálných situací a postav. Kdo jej přesto nezná, může se těšit, že s nimi prožije téměř dvouapůlhodinovou gangsterskou „jízdu“ vězeňského utečence Clyda, který potká svou spřízněnou duši Bonnie, s níž se vydá na útěk před zákonem, a dojde i na vraždu. A aby toho nebylo málo, k útěku se přidá i Clydův bratr s jeho manželkou…
Původem broadwayský muzikál u nás nastudoval Antonín Procházka. Ten měl šťastnou ruku především ve výběru titulních představitelů Markéty Procházkové a Václava Noida Bárty, kteří vynikají zejména v pěveckých partech. Oba je radost poslouchat a v duetech jim to krásně ladí. Navíc v sobě mají charisma, kterým si získají nejednoho diváka. V činoherních pasážích pak více zaujme druhá dvojice, kterou ztvárňuje Jan Urban a Jitka Schneiderová. Známá herečka publikum jistě překvapí i tím, že jí to kromě herectví a tance i hezky zpívá. Ostatní role mají jen opravdu malý prostor, jako zcela nadbytečná se jeví postava kněze, v níž se pěvecky „ztrácí“ Kamil Střihavka. Doby, kdy „dal“ s lehkostí árie z Jesuse, jsou už bohužel minulostí.
Žánrově pestré písně
Gangsterka nabízí nezvykle žánrově pestré písně. Chvíli jsou laděné do příjemného swingu, jindy do gospelu a někdy až do rocku. A přestože se příjemně poslouchají, po odchodu divadla vám nezůstane jediná v paměti. Bonnie & Clyde nedisponuje natolik chytlavými melodiemi, které byste nedostali z hlavy, jak to bývá u některých jiných produkcí. Každopádně, co je u karlínských muzikálů velkým přínosem, je živý orchestr, který dodá písním jistý „šmrnc“.
Scéna je pojata spíše jednoduše, což ve výsledku vypadá docela prázdně vzhledem k tomu, že se hraje na prostorném jevišti honosného HDK. Doplněné projekce v pozadí pak výsledek spíše kazí. Stejně nevýrazně jako scéna působí i samotné pojetí příběhu. Ten třebaže vychází ze skutečných událostí tzv. Barrowova gangu na pozadí americké hospodářské krize, nevyvolá ve vás hlubší emoce, natož očekávané napětí. Právě tím, že se autoři zaměřují spíše na romantickou stránku než na vraždění a loupeže zločinecké dvojky, dělá ve výsledku z Bonnie & Clyde průměrnou podívanou, kterou si oblíbí snad jen zarytí muzikáloví fanoušci. „Sváteční“ vybíravý divák si však vystačí jen s jednou návštěvou.
Text: Michaela Rochovanská
Foto: David Kraus